top of page

Cel projektu: Browar Spółdzielczy powstał w 2014 roku w Pucku. Miasto przez wieki słynęło z wytrawnego piwa, którego skład pochodził z xiv wieku. Dziś browar spółdzielczy jest jedynym browarem w Pucku i jedynym browarem spółdzielczym w Polsce. Działa w ramach Spółdzielni Socjalnej Dalba, której pracownikami są osoby z niepełnosprawnością intelektualną i z chorobami psychicznymi. To z jednej strony jest wielką wartością - zarówno w storytellingu firmy, z drugiej przewagą na rynkach dojrzałych, gdzie współpraca w zakresie społecznych dysfunkcji jest wysoko ceniona i realizowana w politykach lokalnych. Do przygotowań związanych z dystrybucją oraz możliwością oferowania przygotowanego asortymentu ważne było i nadal jest poznanie gustów i smaków klientów na danym rynku. Zarządzając przedsięwzięciem, jakim jest nasz browar, mamy już na swoim koncie wyjazdy studyjne oraz niezliczone wizyty w lokalnych browarach na wskazanych rynkach oraz kooperacje z browarem z Anglii oraz Bornholmu. Z uwagi na dotychczasową współpracę, będącą bardziej rozpoznaniem możliwości oferowania swoich produktów na rynkach oraz formą podnoszenia umiejętności i wiedzy o warzeniu piwa, niż szukaniem partnerów do dystrybucji. Przychody uzyskiwane są generowane w większości ze sprzedaży piwa na rynku polskim. Całość działań zmierzających do pozyskania klientów za granicą nie było możliwe bez uzyskania wsparcia finansowego ze środków zewnętrznych.

Wartość projektu: 79 902,96

Wysokość dofinansowania ze środków UE: 39 951,48

PROJEKT: EKSPORT SZANSĄ NA ROZWÓJ BROWARU

Wartość projektu: 69 813,48

Wysokość dofinansowania ze środków UE: 34 906,73

Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020
Agencja Rozwoju Pomorza  S.A., Al. Grunwaldzka 472 D, 80-309 Gdańsk.
Zarząd: Łukasz Żelewski – Prezes Zarządu, Rafał Dubel – Wiceprezes Zarządu, Piotr Ciechowicz – Wiceprezes Zarządu ARP S.A. zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze Przedsiębiorców pod nr KRS 4441,  NIP: 583-000-20-02,  Regon: 190044530 Kapitał zakładowy: 26.320.000,00 zł, Kapitał wpłacony: 26.320.000,00 zł.

Broker loga.jpg

Nasz rekonesans w Meksyku zaczęliśmy od spotkania z lokalną społecznością i zorganizowanej dla niej degustacji naszego piwa z Browaru Spółdzielczego w Cancun, zorganizowanego we współpracy z Browarem Cerveza Akumal.  W kolejnych dniach spotkaliśmy się także z przedstawicielami browarów: Casa Cervecera Pescadores, który jest browarem stacjonarnym, a jednocześnie hurtownią piwa.  Obu browarom zostały zaproponowane nasze piwa wymrażane, które spełniają wymogi transportowe długiej drogi morskiej oraz nasze standardowe piwa, które możemy zapasteryzować i dostarczyć również droga morską wydłużając ich termin przydatności do 12 miesięcy.

Drugi event promocyjny, którego celem było zapoznanie lokalnej społeczności z naszymi piwami odbył się w browarze Tiny Bastards, który znajduje się w Gluadalajara. Browar ten specjalizuje się w piwach leżakowanych w beczkach, a obszar w którym się znajduje jest obszarem winnic. Udało nam się nawiązać dzięki temu kontakt na winnicę i dostawcę beczek do leżakowania, jakich nigdy nie było w Polsce. Dzięki temu poszerzyliśmy naszą wiedzę o procesach technologicznych, które ułatwiają produkcję, a nie są praktykowane  na naszym lokalnym rynku browarniczym.

W efekcie naszej wizyty przedstawiciele Acumal i Tiny Bastards zdecydowali się na przyjazd do Polski, żeby zapoznać się z pełną gamą naszych produktów. Przygotowana została także wysyłka piwa do testów na meksykańskim rynku i sprawdzenia popytu na polskie piwo rzemieślnicze. Wyniki testu pozwolą nam podjąć decyzję o podjęcia regularnej współpracy eksport – import.

Meksyk

Nowa Zelandia

Nasz rekonesans w Nowej Zelandii zaczęliśmy od spotkania z lokalną społecznością i zorganizowanej dla niej degustacji naszego piwa z Browaru Spółdzielczego w Mount Maunganui, gdzie znajduje się Browar Mount Brewing, na zaproszenie którego pojechaliśmy do Nowej Zelandii. Odbyło się też wspólne, kooperacyjne warzenia piwa w tradycyjnym starym polskim stylu – Grodziskie. Udało nam się zaprosić do współpracy głównego producenta polskiego chmielu PolishHops, który zasponsorował nam chmiel do warzenia. Piwo zostało zrobione w 100% z polskich składników, które dostarczone zostały z Polski. W kolejnych dniach odbyło się spotkanie z browarem Funk Estate, który jest browarek kooperacyjnym a jednocześnie hurtownią piwa. Obu browarom zostały zaproponowane nasze piwa wymrażane, które spełniają wymogi transportowe długiej drogi morskiej oraz nasze standardowe piwa, które możemy zapasteryzować i dostarczyć również droga morską, wydłużając ich termin przydatności do spożycia do 12 miesięcy.

W kolejnych dniach odbył się drugi event promocyjny, którego celem było zapoznanie lokalnej społeczności z naszymi piwami oraz wspólne kooperacyjne warzenia piwa. Tym razem efektem współpracy jest piwo Hazy Pale Ale, które - jako styl - podbija światowe rynki. Zostało przygotowane na nowozelandzkich chmielach.

Na koniec naszej wizyty udało się spotkać z przedstawicielami jeszcze dwóch browarów: Steam Brewing Company i 8 WIRED BREWING, z którymi to nie tylko przeprowadziliśmy degustacje naszych piw, ale też obserwowaliśmy  u nich procesy technologiczne, które ułatwiają procesy produkcyjne, a nie są spotykane na naszym lokalnym rynku browarniczym.

W efekcie naszej wizyty przedstawiciele  Mount Brewing C.O zdecydowali się przyjechać  do Polski, ale zapoznać się z pełną gamą naszych produktów. Przygotowana została także wysyłka piwa do testów na meksykańskim rynku i sprawdzenia popytu na polskie piwo rzemieślnicze. Wyniki testu pozwolą nam podjąć decyzję o podjęcia regularnej współpracy eksport – import.

Nowa Zelandia
MEKSYK 2021

Długość wyjazdu związana była z bardzo dużym dystansem oraz logistyką poruszania się miedzy miastami w których zlokalizowane są browary. Na początku naszego odbyło się spotkanie przygotowawcze w Cerveza Akumal, na którego zaproszenie przyjechaliśmy do Meksyku.  Dzięki współpracy z którym to browarem doszło do ponownego spotkania.
Pierwszy event odbył się w warunkach trudnych ograniczeń covidowych, dla lokalnej społeczności z polskimi piwami Browaru Spółdzielczego oraz w ramach współpracy udało nam się zaprosić do promocji głównego producenta polskiego chmielu Polish Hops, który zasponsorował nam chmiel do warzenia. Zabraliśmy 2 odmiany chmieli książęcy oraz T-90 chmiel eksperymentalny – rodowy.
Jako kolejne odbyło się spotkanie z browarem Casa Cervecera Pescadores, który jest browarem  stacjonarnym, a jednocześnie hurtownią piwa, to jeden z dystrybutorów do którego wysłaliśmy dostawę naszego piw.
Obu browarom, dystrybutorom zostały zaproponowane nasze piwa wymrażane, które spełniają wymogi transportowe długiej drogi morskiej oraz nasze standardowe piwa, które możemy zapasteryzować i dostarczyć również droga morską wydłużając ich termin przydatności do 12 miesięcy.
Jako kolejne wydarzenie, udaliśmy się na sesję zdjęciową z naszymi piwami, aby mieć ciekawy materiał marketingowy, którym również w innych krajach możemy się chwalić.

Drugi event to zapoznanie lokalnej społeczności z polskimi piwami Browaru Spółdzielczego w Browarze Tiny Bastards, który znajduje się w Gluadalajara, gdzie udaliśmy się  samochodem.  Browar specjalizuje się w piwach leżakowanych w beczkach, a obszar w którym się znajduje jest obszarem winnic. Udało nam się nawiązać dzięki temu kontakt na winnicę i dostawcę beczek do leżakowania, jakich nigdy nie było w Polsce. Tam również udało nam się uwarzyć piwo na polskich chmielach – polish pils. Dzięki spotkaniu z nimi udało nam się zdobyć wiedze o procesach technologicznych, które ułatwiają procesy produkcyjne, a nie są spotykane na naszym lokalnym rynku browarniczym.

162112585_167270971788287_11352274669143

INDONEZJA 2021

Nasze działanie pokierowane jest sytuacją covidową na świecie oraz kolejnym już odwoływaniem imprez branżowych. Dzięki misji gospodarczej do Indonezji przygotowanej przez ARP w 2020 roku, udało nam się zaprezentować nasze produkty na targach, z województwa pomorskiego już 2 browaru mają stałą współprace z dystrybutorem lokalnym. Nawiązaliśmy kontakt ponownie i chcielibyśmy podjęć próbę wejścia na rynek wysp Indonezji, stąd zmiana jednego z działań.

Długość wyjazdu związana była z bardzo dużym dystansem oraz logistyką covidową i obostrzeniami.

Wylot z Warszawy nastąpił 10 listopada 2021 do Ngurah Rai International Airport w Indonezji.

11 listopada 2021 dolecieliśmy na miejsce.  11-13  listopada odbyła się kwarantanna w oczekiwaniu na wyniku testów, gdzie nie wolno było opuszczać hotelu. 14 listopada odbyło się spotkanie przygotowawcze w Jalan Bisma, 80571 Ubud Hotel Alamdini Resort Ubud

W dniach 15, 16 i 17  listopada odbył się pierwszy spotkania i event, w warunkach trudnych ograniczeń covidowych, dla menagerów hotelowych z polskimi piwami Browaru Spółdzielczego oraz w ramach współpracy udało nam się zaprosić do promocji głównego producenta polskiego chmielu Polish Hops, co uatrakcyjniło naszą prezentację piwa. Udało nam się nawiązać wstępnie współpracę z 4 hotelami. Obecnie przygotowujemy dokumentację potrzebną na eksport naszego produktu w wersji testowej.

Dzięki misji gospodarczej do Indonezji organizowanej przez ARP w 2020 roku.

W dniu 18 i 19 udaliśmy się na sesję zdjęciową z naszymi piwami, aby mieć ciekawy materiał marketingowy, którym również w innych krajach możemy się chwalić.

19 listopada nastąpił wylot z Ngurah Rai International Airport w Indonezji, do Warszawy. Przylot do Warszawy 21 listopada. Następnie powrót do Gdańska.

INDONEZJA
Kotwica 1

Meksyk 2022

Długość wyjazdu związana była z bardzo dużym dystansem oraz logistyką poruszania się miedzy miastami w których zlokalizowane było lotnisko a terenem gdzie odbywał się festiwal.

Wylot z Warszawy nastąpił 14 marca 2022 w Meksyku.

15 marca 2022 dolecieliśmy na miejsce do Meksyku, kierując się do miasta Ensenada gdzie od 16 marca trwały przygotowania do targów branżowych oraz w dniach 18-19 marca targów dla publiczności.  W ramach imprezy prezentowało się przeszło 120 browarów, jest to jedno z największych wydarzeń w Meksyku.

W dniach 20-21 marca odbywały się prace techniczne zamykające targi oraz dodatkowo rozmowy z importerami na Amerykę Łacińska. W dniach 21 -22 obyło się również warzenie kooperacyjne stanowiące dodatkowy element promujący nasze działania eksportowe.

W dniu 24 marca udaliśmy się na lotnisko i w podróż powrotną do Polski, gdzie dotarliśmy 25 marca 2022, a następnie 26 powrót do Gdańska.

W związku z wyjątkowością prowadzonej przez nas ścieżki piw wymrażanych, Agnieszka Dejna została poproszona o prowadzenie wykładów na konferencji dla piwowarów w Meksyku.

Udało nam się również zrealizować warzenie kooperacyjne z naszym polskim akcentem – czyli na chmielach od polish hops.

USA

USA 2022

Długość wyjazdu związana była z bardzo dużym dystansem oraz logistyką poruszania się miedzy miastami w których zlokalizowane są browary. Spotkania odbywały się w 3 lokalizacjach.

Wylot z Warszawy nastąpił 17 lipiec, do Los Angeles

18 lipca dolecieliśmy na miejsce.  19 odbyło się spotkanie przygotowawcze w Far Field Beer Co. Los Angeles Stany Zjednoczone.

W dniach 20 i 21 lipca odbył się pierwszy event, zapoznania lokalnej społeczności z polskimi piwami Browaru Spółdzielczego oraz w ramach współpracy udało nam się zaprosić do promocji głównego producenta polskiego chmielu PolishHops, który zasponsorował nam chmiel.

W dniu 22 lipca odbyło się spotkanie z browarem Able Baker Brewing,   San Francisco Brewing co który jest browarem stacjonarnym, a jednocześnie hurtownią piwa.

Browarom zostały zaproponowane nasze piwa wymrażane, które spełniają wymogi transportowe długiej drogi morskiej oraz nasze standardowe piwa, które możemy zapasteryzować i dostarczyć również droga morską wydłużając ich termin przydatności do 12 miesięcy. Działanie takie pozwala na zminimalizowanie ryzyka zepsucia się piwa oraz zbyt krótkiego czasu dla eksportera na sprzedaż produktu. Zgodnie z procedura piwa po dotarciu do portu poddawane są kwarantannie i badaniu przez odpowiednik sanepidu.

W weekend 23,24 lipca udaliśmy się na sesję zdjęciową z naszymi piwami, aby mieć ciekawy materiał marketingowy, którym również w innych krajach możemy się chwalić.

Dzięki spotkaniu z browarami i importerem, ud ało nam się zdobyć wiedze o procesach technologicznych, które ułatwiają procesy produkcyjne, a nie są spotykane na naszym lokalnym rynku browarniczym.

25 grudnia  wylot z Los Angeles, do Warszawy. Przylot do Warszawy 26 lipca. Następnie powrót do Gdańska 26 lipca.

W założeniu we wniosku mieliśmy spotkać się z 3 browarami, udało nam się doprowadzić do spotkań z 3 browarami.  W efekcie naszej wizyty przedstawiciele  browarów zainteresowanych współpraca przyjeżdżają w czerwcu do Polski, ale zapoznać się z pełną gamą naszych produktów. Obecnie przygotowana została już wysyłka piwa dla sprawdzenia rynku i jego popytu na skalę testową ( 1 paleta). CO stanowi podstawę do podjęcia regularnej współpracy eksport – import, jako dobrej zasady w B2B.

Kotwica 2

Meksyk 2022

Wylot z Warszawy nastąpił 6 listopada 2022 do Cancun w Meksyku.

7 listopada 2022 dolecieliśmy na miejsce. 9 listopada odbyło się spotkanie przygotowawcze w Cerveza Akumal by TIBC E Norte 17, Mundo Hábitat, 77710 Playa del Carmen, Q.R., Meksyk na którego zaproszenie przyjechaliśmy do Meksyku. Dzięki współpracy z którym to
browarem doszło do ponownego spotkania.

W dniach 9 i 10 listopada odbył się pierwszy event, dla lokalnej społeczności z polskimi piwami Browaru Spółdzielczego oraz w ramach współpracy udało nam się zaprosić ponownie do promocji głównego producenta polskiego chmielu Polish Hops. Zabraliśmy 2 odmiany
chmieli książęcy oraz T-90 chmiel eksperymentalny – rodowy.

W dniu 11 listopada odbyło się spotkanie z browarem Casa Cervecera Pescadores, który jest browarem stacjonarnym, a jednocześnie hurtownią piwa, to jeden z dystrybutorów do którego wysłaliśmy dostawę naszego piw.

W dniach 12,13 listopada udaliśmy się na sesję zdjęciową z naszymi piwami, aby mieć ciekawy materiał marketingowy, którym również w innych krajach możemy się chwalić. W tym z nowym kooperacyjnym piwem Naciones.

W dniach 14,15,16 listopada odbył się drugi event, spotkania lokalnej społeczności z polskimi piwami Browaru Spółdzielczego w Browarze Tiny Bastards, który znajduje się w Gluadalajara, gdzie udaliśmy się samochodem. Browar specjalizuje się w piwach leżakowanych w beczkach, a obszar w którym się znajduje jest obszarem winnic. Tam
również udało nam się uwarzyć kolejne piwo na polskich chmielach – polish pils.

16 listopada nastąpił wylot z Cancun, do Warszawy. Przylot do Warszawy 17 listopada. Następnie powrót do Gdańska.